Försäkring Vw Golf VR6 -97

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
Skriv svar
Tobbe_VR6
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 07 apr 2006, 02:35

Försäkring Vw Golf VR6 -97

Inlägg av Tobbe_VR6 »

Tja! tänkte höra om någon vet vad de kan kosta om morsan försäkrar en:
Vw Golf VR6 -97 hos länsförsäkringar, halv eller hel, hon är 54år.
Mvh//Tobbe.
Just Turboshit no real power ^^
Användarens profilbild
Henric
Hardcore VR6:are
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:22
Ort: Mjölby/Linköping

Re: Försäkring Vw Golf VR6 -97

Inlägg av Henric »

Tobbe_VR6 skrev:Tja! tänkte höra om någon vet vad de kan kosta om morsan försäkrar en:
Vw Golf VR6 -97 hos länsförsäkringar, halv eller hel, hon är 54år.
Mvh//Tobbe.
alltså försäkringar svänger ju så mycket upp och ner beroende på vart man bor, hur länge man haft körkort mm mm mm typ du kommer inte få nått svar här antagligen som kommer stämma överens med det som du sen får när du väll tecknar en försäkring, ring och fråga runt då vet du vad den kommer kosta.


//Henric
Tobbe_VR6
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 07 apr 2006, 02:35

Re: Försäkring Vw Golf VR6 -97

Inlägg av Tobbe_VR6 »

Henric skrev:
Tobbe_VR6 skrev:Tja! tänkte höra om någon vet vad de kan kosta om morsan försäkrar en:
Vw Golf VR6 -97 hos länsförsäkringar, halv eller hel, hon är 54år.
Mvh//Tobbe.
alltså försäkringar svänger ju så mycket upp och ner beroende på vart man bor, hur länge man haft körkort mm mm mm typ du kommer inte få nått svar här antagligen som kommer stämma överens med det som du sen får när du väll tecknar en försäkring, ring och fråga runt då vet du vad den kommer kosta.


//Henric

Okej får ta o göra det, tänkte om de var någon som satt i samma sitts eventuellt som kanske visste nåt. //Tobbe.
Just Turboshit no real power ^^
Jocke84
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 23 jul 2005, 09:58

Inlägg av Jocke84 »

Bor i en Stockholmsförort och VR6:an står på farsan (49år), ringde runt och den billigaste försäkringen var då hos IF (ca 4400:- halförsäkring)

Det lönar sig rejält att ringa runt till de olika bolagen, de diffar alltid olika mycket och där en märket är billigare är det andra så mycket dyrare än hos den andre.
Användarens profilbild
Softishman
VR6 newbie
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 16 nov 2005, 16:48
Ort: Uppsala

Inlägg av Softishman »

Bor i uppsala, strå på farsan, 54 år... 2800:- halvlår helförsäkring.... Länsförsäkringar
-----<softishman>-----
VR6 Syncro Colour Concept
Beenny
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 12 mar 2006, 16:42
Ort: Lindesberg

Inlägg av Beenny »

tjo bor i ca örebro försäkringen kosta 4700 på min mor(45år) halv
Saknar vr6an
Användarens profilbild
Paavonen
VR6 Guide
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 00:04
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Paavonen »

Södertälje, Golfen (-93) stod på svärmor 47 år, 10 skadefria år, maxbonus. 6.691:-/helår helförsäkrad.
:: Blinka med blåljusen om du vill rejsa ::
2003 MG ZR160
(Byebye Golf VR6 -93)
Användarens profilbild
BRiCKE
Vr6 Beroende
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 28 feb 2004, 11:40
Ort: örebro
Kontakt:

Inlägg av BRiCKE »

örebro 25år 5025:-/år halvförsäkring, länsförsäkringar
Crashman
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 03 apr 2006, 20:55
Ort: Mariestad

Inlägg av Crashman »

...Bor i Mariestad...
Salus Ansvar

VR6 92:a 30+

3870:- Hel / Helår...
* * * Älgbett är farliga grejjor * * *
Mr.C
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:31
Ort: Täby, Stockholm

Inlägg av Mr.C »

Som vanligt; hör av dig till insplanet.se eller vad det är.
Och som nämns ovan, du kan ju inte få nåt konkret svar här, det enda du kan få här är en bild av vad andra har, men om du själv är 18-20 och bor i Tensta Centrum så kan du inte förvänta dig att du ska få samma förmåner som ex. Sven Svensson 18 år i Norra Norrland som bor mitt ute i skogarnas skog.
Men för att dra min version då;
Jag är själv 23 år, har bilen skriven och försäkrad på mig själv, betalar ca. 650 kr Helförsäkring i månaden (7705kr/år) hos Sveland Försäkringar. (Sveland.se) Och jag bor i det mest inbrottsdrabbade området i Stockholm tydligen, dock när de frågade hur jag förvarar bilen nattetid så sa jag att den står i ett privat garage, vilket i och för sig stämmer för det mesta.
Men jag personligen anser inte att det är nån stor summa att punga ut med, tycker den är helt ok.
Värt att veta är att jag crashed bilen efter att ha haft den min ägo 1½ vecka, haft den försäkrad ca. 2 dagar när det hände.
Självrisken landade på 3000 kr, vilket jag tycker är en helt rimlig summa om man har ett hyfsat jobb.
Så precis som allt annat så handlar det nog helt enkelt på din lön och vad du anser vara rimligt.
Men det är bara att ringa och fråga, det kostar ju ingenting. :wink:
If I die in a race...at least I will die with a smile on my face.

When I die...bury the car with me...so I can keep racing in the afterlife.
Skriv svar