atava.se

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
rallykalle
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 24 maj 2007, 23:38
Ort: Norrköping

atava.se

Inlägg av rallykalle »

var inne på atava.se och tecknade försäkring igår. Överlägset billigast! under 500 spänn i månaden för helförsäkring. (och jag är under 25, bor mitt i norrköping och parkerar på gatan)
Jag kallar mig entusiast, frugan kallar mig skogstokig
szt
Ny här
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 00:25
Ort: Linköping

Inlägg av szt »

funderar på detta bolag med. Tecknar nog i helgen :)
priset blir 6600år för helförsäkring. Bor mitt i Linköping med parkering på gatan.
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

för min R32 var dom dyrare än sveland.se
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
HRC
VR6 newbie
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 15 okt 2005, 22:02
Ort: Moss, Norge

Inlägg av HRC »

En mysko grej var att det skilde bara några hundralappar mellan bara trafik och deras motsv. till helförsäkring på mina båda bilar?

På vinterbilen vill jag bara ha trafikförs. det skulle gå på strax över 3000, kollade även helförs. på sommarbilen, det blev 3400 om jag minns rätt. Det är ju inte rimligt, undrar hur de gör sina kalkyler.... Fast billigt är det ju hursomhelst så det spelar ju iofs ingen roll. Och skatten är inräknad.
Pepi
Drivknut
Inlägg: 15
Blev medlem: tis 26 aug 2008, 23:01
Ort: Luleå

Inlägg av Pepi »

Vill bara varna för atava lite grann. Har haft min förra bil försäkrad hos dom och sålde denna i april detta år. Dom skickar fortfarande ut påminnelser om att jag ska betala försäkring för bilen trots att jag inte äger den längre. När man motvilligt ringer dom då samtalet kostar 50 spänn plus samtalstaxa så säger dom att när man tecknar försäkring så är det för ett år framöver, oavsett om du äger bilen eller ej. Har pratat med nån chef på företaget och dom skulle väl eventuellt avsluta försäkringen i förtid men jag har läst runt om fler som har samma problem.
Jag har slutat använda dom trots att dom på vissa bilar är flera hundringar billigare i månaden. Folksam har aldrig strulat och dessutom blir alla mina andra försäkringar billigare ju fler jag har med dom :D
xctra
Tändkabel
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 25 jan 2008, 17:37

Inlägg av xctra »

Låter lite skumt det där. Står i deras avtal att försäkringen gäller i ett år så som alla bolag tex om du ska byta bolag så msåte man vänta tills tiden gått ut. Annars står det att det är 1mån uppsägningstid. Eller om du säljer eller skrotar bilen så ska det inte vara nån uppsägnings tid alls.
patrikb
Vr6 Beroende
Inlägg: 50
Blev medlem: sön 04 feb 2007, 18:59
Ort: Haninge(Sthlm)

Inlägg av patrikb »

Grejen är att i deras avtal står det 30 dagars uppsägningstid inget annat.
Sedan så har du säkert en huvudförfallodag på Försäkringsbrevet,
då betyder det att du kan få försäkringen uppsagd på huvudförfallodagen och din uppsägning måste vara dom till handa senast 30 dagar innan.

Andra försäkringsbolag har flera kriterier för uppsägning,
det brukar stå nått i stil med "Om behovet upphör", vilket är lika med att om du säljer bilen, skrotar eller dylikt så sägs försäkringen upp.

Verkar som atavas idé är att göra så att när man väl tecknat så har man betalt ett år helt enkelt, därav deras låga premier.
/Patrik
xctra
Tändkabel
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 25 jan 2008, 17:37

Inlägg av xctra »

Saxat från deras egna PDF me förköpsinfo

Din försäkring gäller under ett år och förnyas därefter
genom att du betalar premien för den nya perioden.
Din uppsägningstid är 1 månad. Du kan också säga
upp försäkringen vid försäkringstidens slut eller om
du säljer eller skrotar bilen. Om du byter försäkringsbolag
måste du själv säga upp din försäkring i det
gamla bolaget, det sker inte automatiskt.

Så bör väl inte vara några problem om du säljer bilen.
Skriv svar