Ett litet förslag om fil-lagring

Här skriver vi om sånt som rör VR6.nu.
Har du ett förslag på en förbättring skriv den här.
Här kommer även information från oss om förändringar
jöns
Lustgasare
Inlägg: 370
Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
Ort: markaryd

Inlägg av jöns »

hur blir det med ev copyright på prylarna som läggs upp?

för det måste ju vara någons saker som läggs upp?
brum brum
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

En del av rep. litteraturen kommer från mig så jag äger litteraturen men låter vem som helst ta del av det som jag skapat som pdf.
Bilder samt dokument från andra ställen får man göra bedömning från fall till fall huruvida man kan bestämma ursprung och från det anse det som inte lämpligt att lagra hos oss.

Självklart kommer inget som anses vara "p2p" vara något som ska lagras hos oss.
Samtidigt hänger en del av ovanstående på vad folk väljer ladda upp, väljer någon att ladda upp 2F2F.DVDR.PAL-ETC är den personen rent ut sagt dum i skallen, och förmodligen kommer det kontot/ip bannas.
Melovegolf
Tändkabel
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 18:44

Inlägg av Melovegolf »

Birra skrev: Vet inte om phpbb har möjligheten att lägga i frames som det är på många andra forum, så som tex: gtiklubben, autopower, nordicaudi o.s.v.
Men det borde inte vara något problem, men det är garanterat lite hassel med att koda ihop det.
sorry för att jag lyfter gammal tråd igen men:

dom använder inte frames bara punbb/vbulletin och moddar templaten
(detta går dock inte med phpbb som inte stödjer php i templaten) övriga sidor integreras med 4 rader kod i headern det är allt som krävs för att forumets alla funktioner på valfri sida sessions följer med också dvs du kan logga in på en sida "utanför" forumet vilket öppnar en värld med möjligheter...
Skriv svar