Nykläckt rookie med lite funderingar ?????

Här skriver vi om sånt som rör VR6.nu.
Har du ett förslag på en förbättring skriv den här.
Här kommer även information från oss om förändringar
Användarens profilbild
2stroke
VR6 Guide
Inlägg: 135
Blev medlem: tis 04 dec 2007, 14:29
Ort: Malmberget / Gällivare

Inlägg av 2stroke »

Kroll skrev: Mkt bra förslag ..... :D
TACK ! :)


.
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Problematiken ligger nog i att det kan vara svårt att identifiera sig med www.VR6.nu om man kör MKIV V6, MKIV VR5, MKIV R32, Seat Leon V6 osv. osv.
Det jag menar är att sidans domännamn inte dirket för tanken till R32 direkt eller VR5 för den som inte vet en del om just VR konceptet.

Jag dissar inte trådskaparens tanke alls, utan bara försöker se det från en ägare av en R32 tex. synvinkel, undantar Skee här då eftersom han redan är indoktrinerad i forumet 8) , att man som ägare av tex. R32 skulle koppla samman "min bil" med VR6.nu skulle jag ha svårt att förstå.

Som det nämdes innan kanske namnet på forumet skulle varit annorlunda från början och redan då haft en mer och större inriktning på grundkonstruktionen, VR motorn i stort.
Att ändra forumets innehåll är inget svårt i sig, men att få folk att aktivt använda och regga sig till just dessa kan vara svårare pga ovan nämda tankar.

Detta är mina tankar och som jag nämde innan, jag dissar inget utan att tanka efter.

Summa kardemumma:
Fler sektioner med mer inriktning är ingen dum idé alls!.
Frågan är bara om det gagnar fler eller om det bara ser "fattigt" ut med tomma sektioner.

Kod: Markera allt

 BTW. flyttade tråden till rätt avdelning 
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Med det var ju som TDD sa? Eller är jag helt bakom flötet?

Det finns inga "sektioner" för just de andra bilarna med VR för att det inte var så populärt?

Men visst. Vi kan väl ge det en chans? Kan höra med Balcando och se vad han säger?
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Användarens profilbild
danneman.com
VR6 newbie
Inlägg: 47
Blev medlem: fre 22 dec 2006, 00:01
Ort: Gävle

Inlägg av danneman.com »

Hej Members

Jag håller med!
( Vad kan jag annars göra.. Vi har precis införskaffat en Passat V5 4M )

Undersektioner som behandlar evolutionen av VR6:an känns bra!

// Daniel
Har varit lycklig ägare till Golf VR6 Syncro Variant -97 i nio år
Passat V5 4motion Variant -01
Volvo V50f -08
Användarens profilbild
2stroke
VR6 Guide
Inlägg: 135
Blev medlem: tis 04 dec 2007, 14:29
Ort: Malmberget / Gällivare

Inlägg av 2stroke »

Ronnie Mattsson skrev: 1. Problematiken ligger nog i att det kan vara svårt att identifiera sig med www.VR6.nu om man kör MKIV V6, MKIV VR5, MKIV R32, Seat Leon V6 osv. osv.
Det jag menar är att sidans domännamn inte dirket för tanken till tex. R32 direkt eller VR5 för den som inte vet en del om just VR konceptet.

2. Jag dissar inte trådskaparens tanke alls, utan bara försöker se det från en ägare av en R32 tex. synvinkel, att man som ägare av tex. R32 skulle koppla samman "min bil" med VR6.nu skulle jag ha svårt att förstå.

3. Som det nämdes innan kanske namnet på forumet skulle varit annorlunda från början och redan då haft en mer och större inriktning på grundkonstruktionen, VR motorn i stort.

Att ändra forumets innehåll är inget svårt i sig, men att få folk att aktivt använda och regga sig till just dessa kan vara svårare pga ovan nämda tankar.

Detta är mina tankar och som jag nämde innan, jag dissar inget utan att tanka efter.

Summa kardemumma:
Fler sektioner med mer inriktning är ingen dum idé alls !.

4. Frågan är bara om det gagnar fler eller om det bara ser "fattigt" ut med tomma sektioner.
1. Precis det jag vill få fram !!
Min tanke var/är att försöka få denna sida att bli "The Place to be on" om man äger en bil med VRmotor konceptet !

2. Que... Nu tror jag nog att du missuppfattat mig...
Det är ju just det jag försöker få fram, dvs att ägarna av VR motor försedda bilar skall känna sig välkommna till denna sida på ett helt annat sätt än i dag !
Frågan är väl bara hur det skall göras...
En idé ifrån mig var att skapa separata ämnen utifrån motortyp osv osv samt att man även kanske skulle ta en funderare på ett namnbyte som passar bättre in på "hela" VR konceptet.

3. Precis

4. Spelar det verkligen någon roll ?

Det är ju inte antalet inlägg som bestämmer om ett Forum är bra eller dåligt !!
Det är innehållet i Forumet som ger kvalitén på dessamma !

Helt självklart/naturligt kommer det att vara sämre med inlägg i vissa samt att med stigande ålder så avtar intresset om en viss mototr/bil
..det kommer liksom av sig självt.
Men icke desto mindre så finns det faktiskt folk som kommer att ha frågor tex om de äldre VR motorerna också !
Det gäller som tidigare sagt att följa med i tiden och inte låta Forumet stanna upp vid vad det är i dag



// 2stroke



---------------------------------------------------------------------------
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

2: Tja vad jag var ute efter är att om man som ny ägare av tex. en R32, sitter hemma och tänker "ett forum för R32, var hittar jag det" tanken då är inte VR6.nu utan kanske mer r32.com etc. eftersom likheten mellan R32 och VR6.nu inte finns eftersom namnet i sig inte inbjuder annat än just bilar med VR6 emblem.
Ett namnbyte kan funka, www.vr.nu men ändå kvarstår problematiken med att få tex. Seat ägaren att veta vad hans motor har för grundkonstruktion och sen leta upp detta forum, utefter vad hans motor härstammar ifrån.

4: Ptja ja jag kan tycka att tomma sektioner ger intryck av att ingen bryr sig om dom eller att det inte finns folk med intresse för dom.

Mao kommer jag in på ett forum för fruktintresserade, jag vill veta mer om melon.
När jag klickar mig in på www.frukt.nu, tittar under Sorter och ser att sektion Melon har 10 topics och ett fåtal svar letar jag vidare, jag tror inte jag är ensam att göra så.


Det gäller som tidigare sagt att följa med i tiden och inte låta Forumet stanna upp vid vad det är i dag
Att följa med i tiden vet jag inte om man måste, hänger ju på vad man vill uppnå.
Vill man erbjuda ett forum för alla smaker så måste man förnya sig eftersom det kommer nya modeller då och då.
Vill man bevara VR6an funkar nuvarande form.

Nu kan det låta som om jag är neggo2k mot all typ av förändring men så är inte fallet alls.
Som jag sagt innan, jag försöker se dessa synpunkter från mer än en synvinkel.
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

hmmm det är inga dumma åsikter som framför i denna tråd....

finns inga problem med att förändra sidan frågan e bara åt vilket håll??
hur hittar Dom "nya" sidan...

man kan ju ha flera domännamn till samma sida ex. www.vr6.nu och www.r32.nu el nått sånt....

FORTSÄTT DEBATTERA FRAMTIDEN....
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Ett förslag skulle då vara att använda flertal dnsnamn mot denna sida.
Samt att göra om design och forum till helt nytt och se till att sidan listas på div. sökmotorer.

Dock kommer vi till den delen när tid spelar in för ansvaring person bakom sidan, Balcando.
Sen kommer det $ frågan, nya dns namn och ev. kostnad för ökad trafik till siten.

Så frågan är har ni mer förslag?
Ska VR6.nu gå vidare?
Vill fler donera pengar till sidan?

Fler moderatorer kommer behövas.
Kanske kommer Balcando även behöva hjälp med annat.

Hur mycket är vi alla villiga att hjälpa till?.

Så långt min tid/kunskap/pengar räcker finns jag här oavsett vad som händer :D
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Jag kan vara med på att donera lite pengar 8)
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

pengar kommer i steg 2 eller nått sånt först m¨åste det dikuteras vad vi vill....
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

eMiL skrev:Rolig med sådana funderingar :)

Men som sagt. TDD kom med bra exempel ang. varför det inte finns nu.

Sedan så växer VR6.nu sakta men säkert!

Inlägg har vi väldigt många om man ser till antalet som är medlemmar.

Kunskapen tror jag nog inte kan bli bättre än vad den redan är?

Eller vad säger ni göbbar ;)

EDIT: Sedan så är det ingen som säger att det är förbjudet att en ägare till en R32a registerar sig ;)

Håller med Emil helt och hållet här. Som namnet på forumet säger så är detta en nischad hemsida för ägare till VW med VR6-motorer i sina bilar. Och vi medlemmar är mer än nöjda på sidans utformning och innehåll. Det finns en uppsjö med utländska sidor för de som söker andra motoralternativ och rådet blir att söka sig till dessa om man inte är nöjd med denna.. :wink:
Golf vr6-93
tomb
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: fre 03 nov 2006, 11:39
Ort: Stockholm

Inlägg av tomb »

Jag tycker det är bra som det är, ska vi blanda in massa andra "modeller" tror jag det blir för rörigt. Isof. ska man skapa en front-sida med alla modellprogram som man sedan kan klicka sig vidare till valfritt forum för t.ex Golf VR6 eller Golf R32.
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip.
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Jag menar, visst VW är VW men!

Det finns ju forum till alla sorters bilar!

GTI klubben då t.ex

Att dom skulle ändra sin sida bara för att det finns andra VW modeller skulle aldrig funka.

Det händer inte då dom hänvisar hit till oss istället ifall den personen är ute efter VR6 information.

Jag kan se detta som en långtids planering.
För så som det ser ut nu tycker jag att det funkar alldeles utmärkt.
Skulle jag haft en annan bil/modell skulle jag besökt ett forum som handlar om just den modellen.

Mvh Emil
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Tyckte om iden med fler Domän namn som studsar vidare en hit! typ R32.nu är en bra ide!!!
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Inlägg av balcando »

Ibland kan det gå fort......

Vi har fått en julkklapp från nunames.nu dom som adminitrerar nu adresserna vi får en gratis till domän i 1 år!!!!

Så nu är min fråga ska vi eller ska vi inte bredda oss....

Och i så fall åt vilket håll.....
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Skriv svar